Savjeti Zamjena i povrat

Opći trgovinski uvjeti e-trgovine Astratex.hr

Aktuálně v magazínu


Datum: 13.11.2018

I. Opće odredbe

1. Ovi opći trgovinski uvjeti (u daljnjem tekstu „Opći uvjeti”) uređuju prava i obveze vezane uz kupnju robe u internetskoj trgovini www.astratex.hr i sastavni su dio ugovora o prodaji sklopljenog između prodavatelja (pružatelj usluga internetske trgovine) i kupca. Sklapanjem ugovora o prodaji kupac potvrđuje da je upoznat s ovim Općim uvjetima te da je suglasan s njima.

2. Ovi Opći uvjeti vrijede od 25. 7. 2024


II. Definicija pojmova

  • E-trgovina – internetska trgovina na adresi www.astratex.hr
  • Prodavatelj – trgovačko društvo ASTRATEX a.s., registrirano u trgovačkom registru koji vodi Općinski sud u Pragu, odjel B, uložak 27623, sa sjedištem na adresi: Na Maninách 315/4, Holešovice, 170 00 Praha 7, Češka Republika, identifikacijski broj: 25944355. Prodavatelj je ujedno i pružatelj usluga e-trgovine.
  • Potrošač – svaka osoba koja izvan okvira svoje poslovne djelatnosti ili izvan okvira samostalnog obavljanja svojeg zanimanja sklapa ugovor o prodaji ili pregovara o ugovoru o prodaji.
  • Poduzetnik – ASTRATEX ne dopušta poduzetnicima kupnju pod matičnim ili poreznim brojem.
  • Kupac – potrošač ili poduzetnik koji putem e-trgovine s prodavateljem sklopi ugovor o prodaji.
  • Registrirani kupac – kupac koji je kreirao i u potpunosti izvršio registraciju u e-trgovini prodavatelja.
  • Ugovor o prodaji – ugovor sklopljen između prodavatelja i kupca putem e-trgovine, čiji je predmet kupnja robe.
  • Potrošački ugovor – ugovor o prodaji, ugovor o djelu ili drugi ugovori prema Građanskom zakoniku, ako su ugovorne strane potrošač s jedne strane i prodavatelj s druge strane.
  • Roba – stvari ili usluge koje prodavatelj nudi na prodaju putem e-trgovine.
  • Kurir – ugovorni prijevoznik koji obavlja prijevoz robe od prodavatelja do kupca.
  • Radni dani – dani u kalendarskom tjednu od ponedjeljka do petka, ne uključujući subotu, nedjelju i dane na koje prema važećim pravnim propisima padaju državni praznici.
  • Građanski zakoník – Zakon br. 89/2012 Zb., Građanski zakonik Češka Republika.
  • Kod za popust – skup od nekoliko slova i brojeva, s pomoću kojih će se kupcu, nakon što ih unese u odgovarajuće polje u košarici, obračunati popust na robu. Kodovi za popust objavljuju se u okviru promotivnih akcija ili se šalju e-mailom.
  • Poklon bon – bon za popust kupljen putem e-trgovine, koji može biti u tiskanom ili elektroničkom obliku. Sadrži kod s pomoću kojega se kupcu, nakon što ga unese u odgovarajuće polje u košarici e-trgovine, od iznosa kupnje odbija vrijednost navedena na poklon bonu.
  • Zamjena i povrat putem e-trgovine – jednostavan način zamjene i povrata robe uz mogućnost rezervacije nove robe putem internetskog obrasca u e-trgovini.
  • Rok za zamjenu ili povrat – prodavatelj standardno daje svim kupcima (osim ako nije drugačije navedeno u okviru, na primjer, marketinške akcije) rok od najviše 30 kalendarskih dana za zamjenu ili povrat robe od datuma kad kupac preuzme robu. Kupac ima mogućnost produljiti taj rok kupnjom dodatnih usluga – vidjeti članak III. točku 9. Općih uvjeta.
  • Recenzije – sve recenzije na Astratex.hr napisali su provjereni kupci. Svaki kupac na adresu e-pošte unesenu pri slanju narudžbe dobiva jedinstvenu poveznicu za ostavljanje recenzije koja se odnosi na konkretnu kupljenu robu. Za jedan kupljeni proizvod može se unijeti samo jedna recenzija. Nakon slanja recenzije poveznica se deaktivira.
  • Astratex klub – program vjernosti (uvjetovan registracijom – vidjeti dolje) putem kojeg se kupcu mogu dodijeliti bonusi i posebne nagrade u obliku popusta ili kredita. Detaljne uvjete programa vidjeti dolje u odjeljku Registracija.
  • Registracija – mogućnost kupca da kreira vlastiti račun u e-trgovini i s pomoću njega kreira profil kupca (u daljnjem tekstu: „korisnički račun”). Na korisničkom računu pohranjuju se podaci o kupcu (obvezni podaci su prije svega adresa e-pošte, ime, prezime, adresa dostave i adresa za račun, podaci o narudžbama, zamjenama i povratima) ili drugi neobvezni podaci koje kupac dobrovoljno pruži (na primjer fotografija ili datum rođenja). Kupac ima mogućnost u bilo kojem trenutku otkazati svoj korisnički račun. Više u odjeljku Registracija.
  • Krediti – registrirani kupac za svoje kupnje u e-trgovini prodavatelja, kreirane pod registracijom, dobiva i kredite za kupnju (u daljnjem tekstu „kredit – cashback”). U okviru svojeg korisničkog računa eventualno može raspolagati i financijskim kreditima (u daljnjem tekstu „financijski kredit”) dobivenima tako što registrirani kupac odabere povrat novca za vraćenu robu plaćanjem iznosa natrag na korisnički račun u obliku financijskih kredita.


III. Postupak sklapanja ugovora o prodaji

1. Prijedlog za sklapanje ugovora o prodaji je postavljanje ponuđene robe koje vrši prodavatelj na stranice e-trgovine. Ugovor o prodaji nastaje kada kupac pošalje narudžbu. Slanjem narudžbe kupac izražava suglasnost s ovim Općim uvjetima.

2. Roba u e-trgovini označena je nazivom i u pravilu je prikazana zajedno s pisanim opisom koji sadrži informacije o upotrijebljenim materijalima i drugim karakteristikama robe te, ako se roba proizvodi u različitim veličinama i bojama, kupac ima mogućnost odabrati odgovarajuću veličinu i boju prije stavljanja robe u košaricu.

3. Kupac odabire robu, uključujući njezinu boju, veličinu i druge parametre ako su te stavke izborne, te stavlja robu u košaricu klikom na gumb „Staviti u košaricu” („u košaricu” ili gumb sa simbolom košarice). U okviru postupka naručivanja robe kupac ima mogućnost vratiti se na pojedinačne korake kako bi provjerio i ispravio eventualne greške u narudžbi.

4. Sve dok kupac ne završi postupak naručivanja klikom na poveznicu „Poslati narudžbu” i narudžba ne postane obvezujuća, kupac ima mogućnost u bilo kojoj fazi odustati od narudžbe robe tako što će prekinuti izvršenje pojedinačnih gore opisanih koraka koji vode do naručivanja robe i napustiti internetsku stranicu na kojoj se provodi narudžba robe (e-trgovinu).

5. Nakon slanja obvezujuće narudžbe robe kupac će na svoju adresu e-pošte koju je naveo u narudžbi dobiti potvrdu narudžbe, koja će među ostalim sadržavati broj narudžbe i sažetak podataka o tako zaključenom ugovoru o prodaji.

6. Povezano s narudžbom robe prodavatelj može kontaktirati kupca telefonski na broj telefona koji je kupac naveo prilikom narudžbe u vezi s ispunjenjem ugovora o prodaji.

7. Ugovor o prodaji može se sklopiti na hrvatskom i engleskom jeziku.

8. Nakon njezina potvrđivanja narudžba kupca se arhivira kao sklopljeni ugovor o prodaji između kupca i prodavatelja u svrhu njegova ispunjenja i ostalih evidencija. Ako je kupac registriran narudžba je vidljiva kupcu kad se prijavi u svoj korisnički račun. Kupac ima pravo otkazati ugovor o prodaji bez ikakvih sankcija sve do trenutka slanja robe. O toj činjenici kupac je dužan obavijestiti prodavatelja e-poštom ili telefonom. Narudžba se može mijenjati i pogreške ispravljati do trenutka predaje robe za slanje, osim promjene načina plaćanja, što je moguće učiniti samo uz suglasnost prodavatelja.

9. Kupac ima mogućnost u okviru procesa naručivanja proizvoda kupiti dodatne usluge koje prodavatelj nudi. Te dodatne usluge su:
  • „Zaštita od oštećenja ili gubitka“ je usluga pri čijoj se kupnji, u slučaju da prijevoznik izgubi ili ošteti robu, kupcu pruža posebna zaštita u okviru koje će prodavatelj dati prednost ispitivanju i rješavanju te situacije i bez odgode poslati novu robu.
  • „Produljeno razdoblje za povrat“ je usluga pri čijoj se kupnji razdoblje za odustanak od ugovora o prodaji produljuje nakon razdoblja navedenog u članku IX. točki 1. ovih Općih uvjeta. Konkretno razdoblje za koje se produljuje rok za odustanak navedeno je u narudžbi prilikom kupnje u opisu ove usluge.
  • „Ekspresni povrat novaca“ je usluga kojom prodavatelj osigurava da prilikom povrata robe zbog odustanka od ugovora o prodaji ili iz drugog razloga kupcu pruži posebnu zaštitu, što znači prioritetnu obradu tog povrata robe i vraćanje prodajnog iznosa plaćenog za tu robu natrag kupcu.

Dodatne usluge naručuju se kao samostalne usluge izvan opsega robe. Cijena dodatne usluge navedena je u narudžbi i plaća se zajedno s robom. Dodatne usluge se zbog svoje prirode smatraju ispunjenima u trenutku kad roba bude zapakirana i poslana, pri čemu njihovo ispunjenje stoga može biti i prije isteka roka za odustanak od ugovora o prodaji. U tom slučaju kupac nema pravo odustati od ugovora o prodaji u vezi s tim dodatnim uslugama. Dodatne usluge nisu dostupne poduzetnicima.


IV. Registracija kupaca za Astratex klub

Kompletna pravila za Astratex klub – ovdje https://www.astratex.hr/opci-uvjeti-i-pravila-program-vjernosti-astratex-klub/.


V. Prodajna cijena

1. Prodajne cijene robe i usluga navedene u e-trgovini uključuju PDV te sve naknade utvrđene zakonom ili druge slične novčane obveze. Troškovi dostave robe razlikuju se ovisno o načinu dostave koji odabere kupac i plaćanju prodajne cijene.

2. Prodajna cijena navedena za robu u trenutku izvršenja narudžbe obvezujuća je prodajna cijena i za prodavatelja i za kupca te se neće mijenjati nakon izvršenja narudžbe, čak ni ako prodavatelj naknadno prilagodi iznos prodajne cijene za robu ili u slučaju promotivne akcije s popustima. Prilikom zamjene iste vrste robe za drugu veličinu kupac plaća cijenu koja odgovara konačnoj cijeni u originalnoj narudžbi. Ako kupac zatraži zamjenu za drugu vrstu robe, vrijedi cijena robe prema aktualnom cjeniku i kupac u okviru zamjene ne može iskoristiti kodove za popust, poklon bonove ni kredite.

3. Prodavatelj zadržava pravo izmjene prodajnih cijena robe koja se nudi na prodaju putem e-trgovine te organiziranja promotivnih akcija s popustima, a sve u skladu s važećim pravnim propisima.

4. Prodavatelj nudi razne vrste popusta (program vjernosti, količina, korištenje kodova za popust itd.). Svaki popust može se iskoristiti samo jednom, osim ako nije izričito navedeno drugačije. U slučaju višekratne upotrebe ili u slučaju da popust bude primijenjen protivno pravilima danog popusta ili akcije, prodavatelj ima pravo odbiti priznati takav popust. Kupac će dobiti obavijest i ponudit će mu se mogućnost izvršenja narudžbe bez tog popusta.

Poklon bonovi. Poklon bon je nedjeljiv, odnosno cijelu vrijednost navedenu na poklon bonu potrebno je iskoristiti u jednoj narudžbi. Ako je vrijednost navedena na poklon bonu veća od vrijednosti cijele kupnje u jednoj narudžbi razlika se neće prenijeti na novi poklon bon i neiskorišteni iznos neće se vratiti. Poklon bon ne može se zamijeniti za novac. U jednoj narudžbi moguće je iskoristiti do pet poklon bonova. Kod za popust ne vrijedi za kupnju poklon bona, osim ako nije navedeno drugačije. Kupnjom poklon bona registrirani kupac ne dobiva pravo na kredite.

Kod za popust. U jednoj narudžbi moguće je iskoristiti samo jedan kod za popust. Kod za popust ne može se iskoristiti za kupnju poklon bona.

Vrijednost iskorištenih kredita – cashbacka od registracije u Astratex klub ili kupona za popust obračunava se uvijek na razmjerne dijelove za svu robu iz narudžbe (sniženu i nesniženu). U slučaju povrata robe iz narudžbe na koju je primijenjen kod za popust ili krediti – cashback, financijski krediti, vratit će se cijena nakon svih tih popusta. Kodovi za popust vrijede ograničeno vrijeme i mogu se odnositi na vrstu robe, iznos narudžbe itd. Mogu se iskoristiti samo do određenog datuma i pod navedenim uvjetima. U slučaju povrata ili reklamacije robe ne dolazi do obnavljanja valjanosti koda za popust. Prilikom povrata robe (uključujući narudžbe koje registrirani kupac iz bilo kojeg razloga nije preuzeo od prijevoznika), krediti – cashback koje je kupac iskoristio za kupnju ne vraćaju se na korisnički račun. Vraćaju se isključivo iskorišteni financijski krediti.


VI. Uvjeti plaćanja

1. Plaćanje prodajne cijene vrši se isključivo u eurima.

2. U procesu narudžbe kupac može odabrati način plaćanja prodajne cijene robe:
  • Plaćanje prilikom preuzimanja: pouzećem prilikom preuzimanja robe od kurira ili na mjestu preuzimanja partnera, gotovinom ili karticom.
  • Plaćanje unaprijed (bezgotovinsko plaćanje): plaćanje karticom; Apple Pay, Google Pay.
  • Primjena financijskih, odnosno cashback kredita.

3. Odabrani način plaćanja prodajne cijene može se promijeniti nakon izvršene narudžbe isključivo uz suglasnost prodavatelja.

4. Dodatne informacije o pojedinim načinima plaćanja moguće je pronaći i u kartici e-trgovine Dostava i plaćanje - (https://www.astratex.hr/dostava-i-placanje/).


VII. Uvjeti dostave

1. Robu dostavlja prodavatelj isključivo na području Republike Hrvatske.

2. Prodavatelj se obvezuje isporučiti robu kupcu zajedno sa svim dijelovima, odnosno dodacima, u skladu s ugovorom o prodaji. Prilikom narudžbe kupac može birati između sljedećih načina dostave robe:
  • dostava kurirskom službom na adresu navedenu u narudžbi,
  • osobno preuzimanje na nekom od partnerskih mjesta preuzimanja.

3. Prodavatelj je ispunio svoju obvezu isporuke robe kupcu u trenutku kada mu omogući da raspolaže robom na mjestu izvršenja i o tome ga na vrijeme obavijesti. Ako prodavatelj šalje robu, isporučuje robu kupcu tako što će je predati prvom prijevozniku za kupca i omogućiti kupcu da prema prijevozniku ostvari prava iz ugovora o prijevozu. Roba je isporučena kupcu – potrošaču tek kada mu prijevoznik preda robu.

4. Pod uvjetom da je roba na zalihama prodavatelj će u pravilu robu poslati kupcu u roku od dva radna dana od dana sklapanja ugovora o prodaji. Ako je kupac kao način plaćanja odabrao bezgotovinsko plaćanje roba se obično šalje u roku od dva radna dana od dana kada uplata prodajne cijene bude vidljiva na računu prodavatelja.

5. Datumi isporuke robe navedeni na internetskim stranicama su informativni. Temelje se na procijenjenim rokovima isporuke prijevozničkih tvrtki.

6. Troškove poštarine i pakiranja koje je kupac odabrao u narudžbi snosi kupac i ti se troškovi reguliraju aktualnim cjenikom prodavatelja. Troškovi dostave robe, kao i informacije o načinima slanja robe kupcu dostupni su u kartici e-trgovine Dostava i plaćanje.


VIII. Odustanak od ugovora o prodaji i sporazumni raskid ugovora

1. Prodavatelj ima pravo odustati od ugovora o prodaji sklopljenog s kupcem u slučaju da se naručena roba više ne proizvodi ili ne isporučuje, kao i u slučaju očite pogreške u cijeni robe (tj. cijena koje se očito razlikuje od uobičajene cijene za taj tip/vrstu robe).

2. Prodavatelj također ima pravo odustati od ugovora o prodaji ako kupac ne izvrši bezgotovinsko plaćanje u roku od jednog radnog dana od dana sklapanja ugovora o prodaji.

3. Kupac može u bilo kojem trenutku od trenutka sklapanja ugovora o prodaji do trenutka kad prodavatelj pošalje robu od prodavatelja zahtijevati raskid ugovora o prodaji. Ugovor o prodaji raskinut će se sporazumom ugovornih strana u trenutku kad prodavatelj obavijesti kupca o prihvaćanju prijedloga raskida ugovora o prodaji.


IX. Uvjeti odustanka od ugovora o prodaji koji izvrši kupac koji je potrošač

1. U skladu s člankom 1829. Građanskog zakonika, potrošač ima pravo odustati od ugovora o prodaji bez navođenja razloga u roku od 14 dana od preuzimanja robe, odnosno od preuzimanja posljednje isporuke robe ako narudžba uključuje više vrsta robe ili se roba sastoji od više dijelova. Iznad okvira prethodno navedenog zakonskog prava na odustanak od ugovora prodavatelj dobrovoljno kupcu daje mogućnost povrata ili zamjene robe u roku od 30 dana od dana preuzimanja robe.

2. Postupak odustajanja od ugovora:
  • Najkasnije 30. dan od dana preuzimanja robe prodavatelju se mora poslati izjava o namjeri odustajanja od ugovora.
  • Kupac je dužan robu, zajedno s otpremnicom – računom ili karticom s uputama za zamjenu ili povrat koju ste primili u pošiljci s robom (kako bismo mogli utvrditi o kojoj je robi riječ i prema kojem ugovoru), poslati prodavatelju na adresu: Astratex.hr, BELLUS PEDIĆ JDOO, Zrinsko Frankopanska 30, 23000 Zadar, bez nepotrebnog odgađanja, ali najkasnije u roku od 30 dana od odustanka od ugovora. U skladu s člankom 1820. stavkom 1. točkom g) i člankom 1832. stavkom 3. Građanskog zakonika, prilikom odustanka od ugovora o prodaji kupac snosi troškove povezane s povratom robe. Vraćena roba ne smije imati znakove upotrebe te treba biti neoštećena i potpuna (uključujući dodatke). U slučaju odustanka od ugovora o prodaji kupac je odgovoran samo za smanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja tom robom na način koji nije potreban za saznavanje prirode i karakteristika robe, uključujući njezinu funkcionalnost.

3. Nakon odustanka kupca od ugovora o prodaji prodavatelj će bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 10 dana od odustanka od ugovora o prodaji, vratiti kupcu novčana sredstva, uključujući troškove dostave koji prema članku 1832. stavku 2. Građanskog zakonika odgovaraju najjeftinijem načinu dostave robe koji nudi prodavatelj. Međutim, prodavatelj nije dužan vratiti primljena novčana sredstva kupcu prije nego što mu kupac preda robu ili dokaže da je robu poslao prodavatelju, ovisno o tome što se dogodi prije.

4. U smislu odredaba članka 1832. stavka 1. Građanskog zakonika, ako kupac odustane od ugovora o prodaji bit će mu, bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od deset dana od odustanka od ugovora, vraćena sva novčana sredstva koja je prodavatelj primio od njega na temelju ugovora o prodaji, s izuzetkom tzv. dodatnih usluga. Kupac u internetskom obrascu za povrat/zamjenu odabire na koji način želi da mu se iznos vrati ili čitljivo navodi podatke u popratnom pismu uz paket za povrat. Za povrat novaca potrebno je dostaviti broj osobnog bankovnog računa kupca. Samo u slučaju da takav način povrata novčanih sredstava nije moguć, prodavatelj će po dogovoru s kupcem izvršiti povrat sredstava kupcu poštanskom uputnicom. Kupcu će se primljena novčana sredstva vratiti na drugi način samo ako kupac na to pristane i ako mu to neće uzrokovati dodatne troškove. Novac nije moguće vratiti na brojeve računa financijskih kuća (plaćanja zajmova, kredita, štednje i sl.).

5. Pravo na akcijsku pogodnost (poklon, popust ili druga pogodnost) nastaje ako narudžba ispunjava sva pravila trenutno oglašene akcije. U slučaju da kupac odustane od ugovora o prodaji, to pravo prestaje. Kupac je dužan prodavatelju vratiti poklon zajedno s robom koja mu ne odgovara. Ako kupac vrati samo dio robe, a vrijednost preostale robe ne prelazi određenu granicu za pravo na poklon, kupac je također dužan vratiti poklon. U suprotnom će mu se naplatiti uobičajena cijena poklona.

6. Zamjena i povrat putem e-trgovine. Prodavatelj omogućuje kupcu da za zamjenu ili povrat robe upotrijebi internetski obrazac – Zamjena i povrat - gdje će kupac dobiti i informacije o mogućnosti povrata robe bez naknade. Kupac u slučaju zamjene/povrata nema automatsko pravo na naknadu poštarine. U slučaju da kupac za povrat/zamjenu ne upotrijebi internetski obrazac, kupac plaća standardnu poštarinu prema prodavatelju u cijelosti. Kupac može za jednu narudžbu izvršiti zamjenu i povrat putem e-trgovine više puta. Za zamjenu robe putem prethodno spomenutog internetskog obrasca nije moguće iskoristiti kod za popust. Pripisani krediti – cashback registriranog kupca mogu se iskoristiti samo ako registrirani kupac ima pripisane i financijske kredite (dobivene, na primjer, povratom robe na korisnički račun). U slučaju zamjene robe van prethodno navedenog internetskog obrasca, nije moguće iskoristiti nikakve kredite.


X. Prava u slučaju neispravnosti, jamstvo

1. Prodavatelj je odgovoran kupcu da roba pri preuzimanju nema nedostatke. Prodavatelj je prije svega odgovoran kupcu da u trenutku kad je rizik od oštećenja robe prešao na kupca
  • roba ima karakteristike o kojima su se stranke dogovorile, odnosno u nedostatku dogovora, karakteristike koje je prodavatelj ili proizvođač opisao ili koje je kupac očekivao s obzirom na prirodu robe i na temelju oglašavanja koje su proveli,
  • roba je prikladna za svrhu koju prodavatelj navodi za njezinu upotrebu ili za koju se roba ove vrste obično upotrebljava,
  • roba odgovara kvaliteti ili dizajnu ugovorenog uzorka ili predloška, ako su kvaliteta ili dizajn utvrđeni prema ugovorenom uzorku ili predlošku,
  • roba ima odgovarajuću količinu, dimenzije ili težinu i
  • roba odgovara zahtjevima pravnih propisa.
2. Kupac ima pravo ostvariti pravo u slučaju nedostatka koji se pojavi na robi u roku od dvadeset četiri mjeseca od preuzimanja. Navedeno ne vrijedi:
  • za robu koja se prodavala po nižoj cijeni zbog nedostatka za koji je dogovorena niža cijena,
  • za istrošenost robe uzrokovanu njezinom uobičajenom upotrebom,
  • za rabljenu robu za nedostatak koji odgovara stupnju upotrebe ili istrošenosti koji je roba imala kada ju je kupac preuzeo, ili
  • ako to proizlazi iz prirode stvari

3. Ako nedostatak čini materijalnu povredu ugovora o prodaji, kupac ima pravo:

  • na otklanjanje nedostatka isporukom nove robe bez nedostataka ili isporukom robe koja nedostaje, ako to nije neprimjereno zbog prirode nedostatka, no ako se nedostatak odnosi samo na dio robe, kupac može zatražiti samo zamjenu dijela. Ako to nije moguće, može odustati od ugovora o prodaji. Međutim, ako je to nerazmjerno zbog prirode nedostatka, osobito ako se nedostatak može ukloniti bez nepotrebnog odgađanja, kupac ima pravo na besplatno uklanjanje nedostatka;
  • na otklanjanje nedostatka popravkom robe;
  • na primjeren popust na prodajnu cijenu; ili
  • odustati od ugovora o prodaji.
  • Kupac će obavijestiti prodavatelja o načinu ostvarivanja prava koje je odabrao pri obavješćivanju o nedostatku, odnosno bez nepotrebnog odgađanja nakon obavješćivanja o nedostatku. Kupac ne može promijeniti svoj odabir bez suglasnosti prodavatelja; ovo ne vrijedi ako je kupac zatražio popravak nedostatka koji se pokazao nepopravljivim. Ako prodavatelj ne otkloni nedostatke u razumnom roku ili ako obavijesti kupca da neće otkloniti nedostatke, kupac može umjesto otklanjanja nedostatka zatražiti primjeren popust na prodajnu cijenu ili može odustati od ugovora o prodaji. Kupac ima pravo na primjeren popust i ako mu prodavatelj ne može isporučiti novi proizvod bez nedostataka, zamijeniti njegov dio ili popraviti proizvod, kao i ako prodavatelj ne osigura popravak u razumnom roku ili ako bi osiguravanje popravka kupcu uzrokovalo znatne poteškoće.

    4. Ako nedostatak čini nematerijalnu povredu ugovora o prodaji, kupac ima pravo na uklanjanje nedostatka ili na primjeren popust na prodajnu cijenu. Sve dok kupac ne iskoristi pravo na popust na prodajnu cijenu ili ne odustane od ugovora o prodaji, prodavatelj može isporučiti ono što nedostaje ili otkloniti pravni nedostatak. Ostale nedostatke prodavatelj može otkloniti prema svom izboru popravkom proizvoda ili isporukom novog proizvoda. Ako prodavatelj ne otkloni na vrijeme nedostatak na robi ili odbije otkloniti nedostatak, kupac može zatražiti popust na prodajnu cijenu, odnosno može odustati od ugovora o prodaji. Kupac ne može promijeniti svoj odabir bez suglasnosti prodavatelja.

    5. Kupac ima pravo na isporuku nove robe ili zamjenu dijela i u slučaju otklonjivog nedostatka ako robu ne može propisno upotrebljavati zbog ponavljanja pojave nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka. U tom slučaju kupac ima pravo i odustati od ugovora.

    6. Ako je na robi, na njezinoj ambalaži, u uputama priloženima uz robu ili u reklami, u skladu s drugim pravnim propisima, naveden rok u kojem se proizvod može upotrijebiti, prodavatelj kupcu u tom opsegu daje jamstvo kvalitete. Jamstvom kvalitete prodavatelj se obvezuje da će roba određeno vrijeme biti prikladna za upotrebu u uobičajene svrhe ili da će zadržati svoje uobičajene karakteristike. Jamstveni rok teče od isporuke robe kupcu. Ako je roba poslana u skladu s ugovorom o prodaji, teče od dolaska robe na odredište. Kupac nema pravo na jamstvo ako je nedostatak nakon prelaska rizika od oštećenja robe na kupca uzrokovao vanjski događaj. To ne vrijedi ako je nedostatak uzrokovao prodavatelj.

    7. Prava nastala zbog nedostataka ostvaruju se kod prodavatelja (u daljnjem tekstu „reklamacija”). Reklamacija se može podnijeti na temelju izjave o reklamaciji koju kupac, uključujući reklamiranu robu, pošalje na adresu: Astratex.hr, BELLUS PEDIĆ JDOO, Zrinsko Frankopanska 30, 23000 Zadar. Ako kupac ostvari pravo u slučaju neispravnosti, prodavatelj će pismeno potvrditi kada je pravo ostvario, kao i izvršenje popravka i njegovo trajanje.


    XI. Posebne odredbe o rješavanju reklamacije kupca koji je potrošač

    1. Prodavatelj ili djelatnik koji je za to zadužen o reklamaciji će odlučiti odmah, a u složenim slučajevima u roku od tri radna dana. To razdoblje ne uključuje primjereno vrijeme, u ovisnosti o vrsti robe, potrebno za stručnu procjenu nedostatka. Reklamacija, uključujući otklanjanje nedostatka, mora se riješiti bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije, osim ako se prodavatelj i kupac ne dogovore o duljem roku. Nakon isteka tog roka kupac ima ista prava kao da se radi o nedostatku koji se ne može otkloniti.

    2. Prodavatelj je dužan kupcu izdati pisanu potvrdu o tome kada je kupac ostvario pravo, što je predmet reklamacije i koji način rješavanja reklamacije kupac traži, kao i potvrdu o datumu i načinu rješavanja reklamacije, uključujući potvrdu o izvršenju popravka i njegovu trajanju, odnosno pismeno obrazloženje odbijanja reklamacije. Sve navedene informacije dostavljaju se kupcu e-poštom (potvrda o primitku reklamacije i protokol za reklamaciju su u prilogu).

    3. U smislu odredaba iz članka 1820. stavka 1. točke j) Građanskog zakonika, prodavatelj obavještava da se kupac može izvansudskim prigovorom obratiti nadzornom tijelu, odnosno Tržišnoj inspekciji. Tržišna inspekcija rješava izvansudske prigovore potrošača na način i pod uvjetima utvrđenima odgovarajućim pravnim propisima.


    XII. Zaštita osobnih podataka

    Potrebne informacije o obradi osobnih podataka možete pronaći ovdje: https://www.astratex.hr/zastita-osobnih-podataka/.


    XIII. Rješavanje sporova

    1. Sve sporove između prodavatelja i kupca pravomoćno će rješavati redovni sudovi.

    2. Kupac koji je potrošač, prema Zakonu br. 634/1992 Zb. o zaštiti potrošača, kako je izmijenjen, ima pravo na izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova iz ugovora o prodaji ili ugovora o pružanju usluga. U odnosu na prodavatelja, subjekt koji je ovlašten provoditi izvansudsko rješavanje sporova je prije svega Tržišna inspekcija. Detaljnije informacije dostupne su na internetskim stranicama Tržišne inspekcije.

    3. Izvansudsko rješavanje potrošačkog spora pokreće se isključivo na prijedlog potrošača i to samo ako spor nije bilo moguće riješiti izravno s prodavateljem. Prijedlog se može podnijeti najkasnije u roku od godine dana od dana kada je potrošač prvi put ostvario svoje pravo koje je predmet spora kod prodavatelja.

    4. Potrošač ima pravo pokrenuti izvansudsko rješavanje spora mrežnim putem platforme ODR dostupne na internetskoj stranici ec.europa.eu/consumers/odr/.

    5. Taj postupak nije medijacija u skladu sa Zakonom br. 202/2012 Zb. o medijaciji, kako je izmijenjen, ni arbitražni postupak u skladu sa Zakonom br. 216/1994 Zb. o arbitražnim postupcima i izvršenju arbitražnih odluka, kako je izmijenjen, te njegova primjena ne utječe na prava stranaka da se sa zahtjevom obrate Tržišnoj inspekciji ili sudu.

    6. Za vrijeme trajanja pregovora o izvansudskom rješenju spora ne teku niti počinju teći zastare ni prekluzivni rokovi prema Građanskom zakoniku, sve dok jedna od strana u sporu izričito ne odbije nastaviti s pregovorima.

    7. Nadzor usklađenosti s obvezama prema Zakonu br. 634/1992 Zb. o zaštiti potrošača, kako je izmijenjen, provodi Tržišna inspekcija.


    XIV. Završne odredbe

    Ovi trgovinski uvjeti važeći su i na snazi onako kako su navedeni u tekstu na internetskim stranicama prodavatelja na dan kada kupac pošalje elektroničku narudžbu. Važeći tekst trgovinskih uvjeta šalje se kupcu i zajedno s potvrdom narudžbe. Zadržavamo pravo na izmjene trgovinskih uvjeta.